Inspanningen op het gebied van bedrijfscontinuïteit als reactie op het coronavirus

Geactualiseerd per 3 april 2020

Franklin Templeton levert de nodige inspanningen om zijn activiteiten voort te zetten tijdens de Coronaviruscrisis

We blijven de verspreiding van het virus met argusogen volgen  en blijven ons vooral richten op het beschermen van onze werknemers. We willen hoogstaande service en stabiliteit blijven bieden aan onze klanten.

Onze wereldwijde bedrijfsactiviteiten blijven onverkort doorgang vinden

We hebben ons allesomvattend bedrijfscontinuïteitplan op ondernemingsniveau geactiveerd, dat voorziet in het herstel van kritieke zakelijke processen, hardware, software en netwerken, inclusief de voorziening van alternatieve werkplaatsen en de mogelijkheid om in alle veiligheid van huis uit te werken.

Onze bedrijfscontinuïteit- en rampenbestrijdingsteams komen regelmatig bijeen om de bedrijfsfuncties te controleren en ervoor te zorgen dat we in staat zijn om waar nodig snelle, flexibele en stabiele oplossingen te implementeren. Naast het voortdurend monitoren van de situatie, voorzien we onze medewerkers en klanten waar nodig van regelmatige updates.

In ons wereldwijde netwerk van kantoren is thuiswerken nu de norm

Als onderdeel van ons plan hebben we een robuust en regelmatig getest netwerk om van huis uit te werken, dat het merendeel van onze werknemers wereldwijd in staat stelt om op afstand te werken. Aangezien er wereldwijd meer en meer landen zijn die hun burgers oproepen of verplichten 'thuis te blijven', hebben we ons mondiale pandemieplan ter bescherming van onze werknemers volledig in werking gesteld en werkt nu meer dan 95% van onze medewerkers vanuit huis.

Samenwerking is nog steeds een belangrijk onderdeel van onze dagelijkse bedrijfsactiviteiten. We maken gebruik van verschillende soorten samenwerkingssoftware zodat onze werknemers in realtime kunnen samenwerken en gebruik kunnen maken van videoconferencing en -messaging om de persoonlijke contacten te onderhouden. 

We hebben een wereldwijd reisbeleid ingevoerd, waarin tijdelijk is besloten om alle niet-essentiële zakenreizen op te schorten. Daarnaast raden we werknemers aan om niet zelf op reis te gaan.  Verder hebben we werknemers die naar het buitenland zijn gereisd of die familieleden hebben die dat hebben gedaan, gevraagd om 14 dagen thuis te werken. We blijven ons reisbeleid bijwerken, afhankelijk van de informatie die we binnenkrijgen.

Tot slot hebben we een online hulpcenter opgericht voor onze werknemers. Dit omvat updates over de verspreiding van het virus, beste praktijken voor zelfbescherming en het werken op afstand, en links naar artikelen van onze beleggingsprofessionals waarin zij hun kijk op de ontwikkelingen geven.

Onze cliënten op de hoogte houden

Dit is een erg uitdagende periode, en de gevolgen zijn verreikend. U mag er op vertrouwen dat onze beleggingsteams de situatie nauwlettend in de gaten houden en zullen regelmatig updates bekendmaken op de website, sociale media en via e-mail, afhankelijk van hoe de situatie verder evolueert. We organiseren ook steeds vaker belafspraken met onze beleggingsprofessionals om het voor cliënten mogelijk te maken vragen te stellen en tijdig antwoord te krijgen. Deze inzichten zullen belangrijke context geven over de gevolgen voor de portefeuilles van onze cliënten.

We stellen het vertrouwen dat u in ons heeft op prijs. We doen alles wat we kunnen om onze werknemers te beschermen, en om te vermijden dat onze zakelijke operaties of klantendienst in het gedrang komen. Gelieve contact op te nemen met uw Franklin Templeton-vertegenwoordiger indien u nog vragen heeft. We zijn voorbereid en goed geplaatst om u te helpen.