Versie 3.1
Bij Franklin Templeton respecteren we uw privacy en waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt wanneer u uw persoonsgegevens met ons deelt.
In dat verband wilden wij u op de hoogte brengen van de manier waarop we omgaan met de persoonsgegevens die u ons toevertrouwt, of die ons worden toevertrouwd door derden. Het doel van deze Kennisgeving is om u - als Betrokkene - uit te leggen welk type persoonsgegevens we over u verzamelen, en waarom en hoe wij deze verwerken als verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens. Op 25 mei 2018 zijn de wetten inzake gegevensbescherming veranderd. Sinds die datum is immers de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) van de EU van kracht. Deze Kennisgeving omschrijft uw rechten in het kader van de EU-wetgeving.
Wij kunnen deze Kennisgeving van tijd tot tijd actualiseren, en nieuwe versies zullen worden gepost op onze website. Wij raden u aan om de website regelmatig te controleren zodat u steeds op de hoogte bent van ons privacybeleid. Onze privacyengagementen naar u toe:
Deze Kennisgeving omschrijft onze praktijken wanneer gebruik wordt gemaakt van:
De wet rond Gegevensbescherming stipuleert dat wij gebruik mogen maken van persoonsgegevens (met inbegrip van het delen van zulke informatie met derden) indien wij daar een gegronde reden voor hebben.
In dat verband moeten wij één of meerdere van de volgende redenen hebben:
Over het algemeen kunnen wij de volgende types persoonsgegevens verzamelen die u ons of via derden verstrekt:
Afhankelijk van uw profiel als Betrokkene, kunnen de redenen voor het verwerken van uw persoonsgegevens verschillen. Meer informatie over elk profiel voor betrokkenen vindt u terug in hoofdstuk 8.
Wij verzamelen eveneens persoonsgegevens over gebruikers via Onze Website en Franklin Templeton webpagina's op sociale mediasites zoals Twitter en LinkedIn. Wij verwijzen naar hoofdstuk 9 voor bijkomende informatie.
Individuen hebben, onder bepaalde omstandigheden, de volgende rechten met betrekking tot hun persoonsgegevens:
Indien u - als individu - deze rechten wenst uit te oefenen, dan kunt u een Formulier Individuele Rechtenaanvraag downloaden dat beschikbaar is op www.franklintempletonglobal.com/formulier-aanvraag-rechten.pdf, of met ons contact opnemen op het adres dat u terugvindt in Bijlage 1 van deze kennisgeving.
Een samenvatting van elk recht en welke stappen u kunt ondernemen om het uit te oefenen, vindt u hieronder terug.
Wanneer wij een verzoek ontvangen om een van deze rechten uit te oefenen, zullen wij binnen een redelijke termijn informatie verstrekken over hoe wij het verzoek behandelen, en alleszins binnen één maand na ontvangst van het verzoek. Onder bepaalde omstandigheden kan dit nog eens met twee maanden worden verlengd, bijvoorbeeld wanneer de verzoeken complex of talrijk zijn.
De informatie zal kosteloos worden verstrekt, behalve wanneer verzoeken manifest ongegrond of buitensporig zijn, in het bijzonder omwille van hun repetitieve karakter. Onder zulke omstandigheden kunnen wij een redelijke vergoeding aanrekenen of weigeren om het verzoek te behandelen. Vooraleer wij verder gaan met een verzoek, zullen wij u informeren over de aangerekende vergoedingen.
Wij kunnen bijkomende informatie opvragen om uw identiteit na te gaan vooraleer wij gevolg geven aan een verzoek. Als we deze informatie ontoereikend achten, behouden we ons het recht voor uw verzoek af te wijzen.
Wanneer wij geen gevolg geven aan een verzoek, zullen wij u daarvan onverwijld op de hoogte brengen, en dat binnen één maand na ontvangst van het verzoek, behoudens onze redenen om geen gevolg te geven aan het verzoek.
Het recht op toegang tot hun persoonsgegevens
Individuen hebben het recht om het volgende bij ons te bevestigen:
Individuen hebben eveneens het recht om toegang te krijgen tot de persoonsgegevens en kunnen daarvan een kopie verkrijgen.
Het recht om de verwerking van persoonsgegevens te beperken
Individuen hebben het recht om te vragen dat wij de verwerking van hun persoonsgegevens beperken in één van de volgende situaties:
Het recht om bezwaar aan te tekenen tegen de verwerking van persoonsgegevens
Wanneer persoonsgegevens worden gebruikt voor gerichte marketing naar een individu, heeft hij te allen tijde het recht om hiertegen bezwaar aan te tekenen.
Een individu heeft eveneens het recht om bezwaar aan te tekenen tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens wanneer de wettelijke grondslag van de verwerking in ons rechtmatig belang is. Wij zullen de verwerking moeten stopzetten tot wij in staat zijn om na te gaan of wij gegronde wettelijke redenen hebben tot verwerking die de bovenhand hebben op de belangen, rechten en vrijheden van het individu, of anderszins dat wij moeten verdergaan met de verwerking voor het vestigen, uitoefenen of verdedigen van juridische vorderingen.
Het recht op rechtzetting van persoonsgegevens
Indien een individu van mening is dat de persoonsgegevens die wij over hem bijhouden onjuist zijn, kan hij vragen dat deze gecorrigeerd worden. Hij kan ook vragen dat onvolledige persoonsgegevens worden aangevuld, ook door het indienen van een schriftelijke bevestiging.
Het recht om persoonsgegevens te wissen ("recht op vergetelheid")
Een individu kan ook vragen dat zijn persoonsgegevens onder bepaalde omstandigheden worden gewist, zoals in volgende gevallen (dit is geen exhaustieve lijst):
Er bestaan ook bepaalde uitzonderingen waarbij we kunnen weigeren om in te gaan op een verzoek om te persoonsgegevens te wissen, bijvoorbeeld wanneer de persoonsgegevens vereist zijn om te voldoen aan een wettelijke verplichting of voor het vestigen, uitoefenen of verdedigen van juridische vorderingen.
Indien een individu niet vraagt om zijn persoonsgegevens te wissen, dan zal dit mogelijks leiden tot verwijdering van de gegevensbestanden die wij in zijn voordeel bijhouden, zoals zijn aanwezigheid op een schrappingslijst. Hij zal dan contact met ons moeten opnemen om persoonsgegevens te verstrekken indien hij wenst dat wij deze in de toekomst bijhouden.
Het recht op overdraagbaarheid van gegevens
Wanneer wij de wettelijke grondslag van toestemming inroepen, of de verwerking noodzakelijk is voor het nakomen van een contract waarbij een individu een partij is, en de persoonsgegevens automatisch worden verwerkt (bvb. elektronisch), dan heeft een individu het recht om alle persoonsgegevens te ontvangen die zij ons hebben verstrekt in een gestructureerde, courant gebruikte en machineleesbaar formaat, en om deze rechtstreeks door te sturen aan een andere verantwoordelijke voor de verwerking, indien dat technisch haalbaar is.
Toezichthoudende instantie
Een individu heeft eveneens het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende instantie, in het bijzonder in de Lidstaat van de Europese Unie waar hij doorgaans verblijft, waar hij werkt of waar een vermeende schending van de wetten inzake Gegevensbescherming heeft plaatsgevonden.
Indien u rekeninghouder en/of belegger, zakelijke contact, abonnee of potentiële klant bent die ressorteert onder deze Kennisgeving, dan zullen wij u via e-mail op de hoogte houden over details van onze producten en diensten, met behulp van de informatie die u hebt verstrekt. Indien vereist door wet- en / of regelgeving, zullen we de juiste toestemming verkrijgen om uw contactgegevens, waaronder uw e-mailadressen, te gebruiken. U kunt uw voorkeuren met betrekking tot marketingcommunicatie wijzigen door contact met ons op te nemen.
Daarnaast zullen wij ervoor zorgen dat derden waarop wij een beroep doen om onze producten en diensten op de markt te brengen, of waarmee wij gezamenlijke marketingovereenkomsten hebben gesloten, contractueel verplicht zijn om het vertrouwelijke karakter van uw persoonsgegevens te beschermen, en om de informatie alleen te gebruiken om de diensten te verlenen die door ons zijn gevraagd.
Er kunnen omstandigheden zijn waarbij de relevante groepsvennootschap van Franklin Templeton die verantwoordelijk is voor de verwerking van persoonsgegevens, zoals omschreven in Bijlage 1 van deze Kennisgeving, met een andere groepsvennootschap van Franklin Templeton gezamenlijk verantwoordelijk zal zijn voor de verwerking. Indien de andere groepsvennootschap van Franklin Templeton gevestigd is buiten de EER, dan zal de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die instaat voor het beantwoorden van verzoeken om uw rechten uit te oefenen de relevante vennootschap zijn die wordt omschreven in Bijlage 1 van deze Kennisgeving. In alle gevallen dienen klachten en verzoeken om uw rechten uit te oefenen gericht te worden aan de Data Protection Officer (we verwijzen naar Bijlage 1 van deze Kennisgeving), die ervoor zal zorgen dat de gezamenlijke verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens de klacht of het verzoek behandelt.
Wij kunnen uw persoonsgegevens die ressorteren onder deze kennisgeving ook overdragen naar en opslaan op servers of in databases buiten de EER.
De landen waarnaar wij gegevens overdragen buiten de EER zijn onder andere: Australië, de Bahama's, Bermuda, Brazilië, de Britse Maagdeilanden, Canada, Chili, China, Colombia, de Kaaimaneilanden, Hongkong, India, Japan, de Republiek Korea, Maleisië, Mauritius, Mexico, Singapore, Zuid-Afrika, Zwitserland, Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten, de Verenigde Staten en Uruguay.
Mogelijk is de wetgeving inzake gegevensbescherming in bepaalde van deze landen niet van hetzelfde niveau als het land waar u woont. Indien wij persoonsgegevens buiten de EER moeten overdragen, zullen wij maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens beveiligd en beschermd worden zodra zij de EER verlaten, en in het bijzonder zullen wij gebruik maken van de Modelclausules voor Gegevensbescherming van de EU die werden goedgekeurd door de Europese Commissie en worden toegelaten onder Artikel 46 van de AVG. Indien u graag details wenst te verkrijgen van zulke beveiligingen, dan kunt u deze opvragen bij de Data Protection Officer.
Naast het delen van de informatie met andere groepsvennootschappen en derden, kunnen wij uw persoonsgegevens bekendmaken aan of overdragen naar een potentiële of reële aankoper of verkrijger, indien een vennootschap van Franklin Templeton of zijn activa is/worden gefuseerd of verkocht, of wanneer een verkoop of overdracht gepland is.
Wij zullen uw persoonsgegevens die ressorteren onder deze Kennisgeving zolang bijhouden als nodig is voor het bewerkstelligen van de doeleinden waarvoor de gegevens werden verzameld, afhankelijk van de wettelijke grondslag waarop die gegevens werden verkregen en/of indien bijkomende wettelijke/regelgevende verplichtingen ons opleggen om de persoonsgegevens bij te houden. Over het algemeen zal dit betekenen dat persoonsgegevens zullen worden bijgehouden tijdens de duur van onze relatie en:
Dit kan echter verschillen van rechtsgebied tot rechtsgebied. In de meeste gevallen zal dit gedurende onze relatie zijn en daarna gedurende 10 jaar na het einde van de relatie.
We houden uw persoonsgegevens bij gedurende 6 jaar na het einde van de relatie indien u heeft belegd in Fondsen gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. We houden uw persoonsgegevens bij gedurende 7 jaar na het einde van de relatie indien u heeft belegd in Fondsen gevestigd in de Republiek Ierland.
Onder bepaalde omstandigheden kan het noodzakelijk zijn om de gegevens gedurende een langere periode bij te houden, bijvoorbeeld wanneer wij in correspondentie zijn of er een lopende vordering of onderzoek is.
Onze weblogs worden gedurende 60 dagen bijgehouden om het onderzoek naar en de rapportering van pogingen om de beveiliging op Onze Websites te doorbreken, te ondersteunen.
Wij hebben redelijke technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens te beveiligen tegen gebeurlijke verliezen en de oneigenlijke toegang, gebruik, wijziging of bekendmaking. Onze werknemers zijn verplicht om specifieke procedures te volgen om het vertrouwelijke karakter van de persoonsgegevens van onze beleggers te vrijwaren. Daarnaast maken wij gebruik van materiële, elektronische en procedurele waarborgen om de persoonsgegevens die wij verwerken te beschermen. Het betreft onder meer de uitvoering van permanente evaluaties van onze systemen die informatie over beleggers bevatten, en het aanbrengen van veranderingen waar nodig.
Met betrekking tot informatie die via het internet wordt doorgestuurd, het internet is een open systeem en we kunnen de veiligheid van informatie die een individu doorstuurt op of via Onze Website of die we anderszins onderhouden niet waarborgen of garanderen, hoewel Onze Website gebruik maakt van het beveiligde transferprotocol voor bestanden indien dat nodig is.
Persoonsgegevens rekeninghouder en belegger
Persoonsgegevens die we verzamelen over rekeninghouders en beleggers in Fondsen van Franklin Templeton.
Rekeninghouders en beleggers omvatten houders van deelbewijzen en aandeelhouders van de Fondsen die wij runnen en beheren en waarvan we de transferagent, registratiehouder zijn of waaraan we andere diensten aanbieden, of die we verdelen.
We verzamelen bepaalde informatie over verschillende rekeningen, die echter niet beperkt is tot de volgende houders en beleggers in onze Fondsen, rechtstreeks bij de rekeninghouders en beleggers, via hun professioneel adviseur, tussenpersoon of bank of andere firma die hen doorverwijst, of, in het geval van ‘Know Your Client’ informatie, via derdepartijenlijsten over Politiek Prominente Personen, sancties of andere zaken die verband houden met onze compliance met regelgeving of risicoanalyse.
Wij kunnen de informatie verzamelen via aanvraagformulieren of andere formulieren, ongeacht of wij de formulieren schriftelijk of elektronisch ontvangen.
Deze persoonsgegevens omvatten, maar zijn niet beperkt tot, het onderstaande:
Hoe wij de persoonsgegevens van rekeninghouders en beleggers gebruiken
Wij gebruiken de persoonsgegevens die wij verzamelen over rekeninghouders en beleggers voor de volgende doeleinden:
We rechtvaardigen onze verwerking van de persoonsgegevens van rekeninghouders en beleggers op basis van de volgende wettelijke grondslagen:
Wij hebben bepaald dat onze rechtmatige belangen het volgende omvatten:
Indien een rekeninghouder of belegger bijkomende informatie vereist over onze rechtmatige belangen die van toepassing zijn op hun persoonsgegevens, dan kunnen zij contact opnemen met de Data Protection Officer.
Wij verwerken eveneens persoonsgegevens indien een rekeninghouder of belegger daarvoor de toestemming heeft gegeven, zoals in het geval van bepaalde marketingcommunicatie, en het gebruik van informatie voor het bepalen van de status van een individu als 'Politiek Prominent Persoon' met het oog op 'Know Your Client'. Ingeval een rekeninghouder of belegger zijn toestemming zou willen herroepen, dienen zij contact op te nemen met de Data Protection Officer.
Onder bepaalde omstandigheden, indien een rekeninghouder of belegger niet voldoende vereiste persoonsgegevens verstrekt (waarmee wij bijvoorbeeld controles inzake witwaspraktijken zouden kunnen uitvoeren), zullen wij niet in staat zijn om de producten en diensten te verstrekken volgens het contract met hen, of is het mogelijk dat wij niet kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting die op ons rust. Wij zullen het duidelijk maken indien en wanneer deze situatie zich voordoet, en wat de gevolgen zullen zijn voor de rekeninghouder of belegger wanneer zij deze informatie niet verstrekken.
Ontvangers van persoonsgegevens over rekeninghouders en beleggers
Wij zullen de persoonsgegevens van rekeninghouders en beleggers als volgt bekendmaken:
Informatie over externe bestuurders
Wij verzamelen de volgende informatie over onze externe bestuurders (met inbegrip van handtekeninggemachtigden en andere functionarissen van onze Fondsen):
Hoe wij informatie gebruiken die we verzamelen over onze externe bestuurders
Wij gebruiken de persoonsgegevens die wij verzamelen over externe bestuurders voor de volgende doeleinden:
Wij rechtvaardigen onze verwerking van de persoonsgegevens van externe bestuurders op basis van de volgende wettelijke grondslagen:
Wij hebben bepaald dat onze rechtmatige belangen het volgende omvatten:
Indien een externe bestuurder bijkomende informatie vereist over onze rechtmatige belangen die van toepassing zijn op hun persoonsgegevens, dan kan hij contact opnemen met de Data Protection Officer.
Onder bepaalde omstandigheden, indien een externe bestuurder niet voldoende vereiste persoonsgegevens verstrekt (waarmee wij bijvoorbeeld controles inzake witwaspraktijken zouden kunnen uitvoeren), zullen wij niet in staat zijn om onze verplichtingen na te komen volgens het contract met hen, of is het mogelijk dat wij niet kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting. Wij zullen het duidelijk maken indien en wanneer deze situatie zich voordoet, en wat de gevolgen zullen zijn voor de externe bestuurder wanneer hij deze informatie niet verstrekt.
Ontvangers van persoonlijke informatie over externe bestuurders
Wij maken persoonsgegevens van externe bestuurders als volgt bekend:
Zakelijke contactinformatie
Wij verzamelen persoonsgegevens over onze zakelijke contacten en mogelijke klanten, zoals vertegenwoordigers van banken of financiële instellingen, professionele adviseurs en leveranciers, met inbegrip van het onderstaande:
Hoe wij informatie over zakelijke contacten gebruiken
Wij gebruiken persoonsgegevens van onze zakelijke contacten voor de volgende doeleinden:
Wij rechtvaardigen onze verwerking op basis van de volgende wettelijke grondslagen:
Wij hebben bepaald dat onze rechtmatige belangen het volgende omvatten:
Indien een zakelijk contact of een potentiële klant bijkomende informatie vereist over onze rechtmatige belangen die van toepassing zijn op hun persoonsgegevens, dan kan hij contact opnemen met de Data Protection Officer.
Onder bepaalde omstandigheden, indien een zakelijk contact niet voldoende vereiste persoonsgegevens verstrekt (bijvoorbeeld in verband met onze onlinediensten), zullen wij niet in staat zijn om onze verplichtingen na te komen volgens het contract met hen, of is het mogelijk dat wij aan hen geen producten en diensten kunnen verstrekken. Wij zullen het duidelijk maken indien en wanneer deze situatie zich voordoet, en wat de gevolgen zullen zijn voor het zakelijke contact wanneer hij deze informatie niet verstrekt.
Ontvangers van gegevens over zakelijke contacten
Wij kunnen persoonsgegevens over zakelijke contacten en potentiële klanten als volgt bekendmaken:
Informatie die wij verzamelen over gebruikers van Onze Website en socialemediasites
Wij verzamelen persoonsgegevens over gebruikers via Onze Website, en Franklin Templeton webpagina's op socialemediasites zoals Twitter en LinkedIn, met inbegrip van het volgende:
Onze Websites en onlinediensten zijn bestemd voor individuen die minimaal 18 jaar oud zijn. Het is niet de bedoeling dat onze onlinediensten worden gebruikt door minderjarigen die geen 18 jaar oud zijn.
Onder bepaalde omstandigheden, indien een gebruiker van een website niet voldoende vereiste persoonsgegevens verstrekt (bijvoorbeeld in verband met onze online diensten), zullen wij niet in staat zijn om onze verplichtingen na te komen volgens het contract met hen, of is het mogelijk dat wij aan hen geen producten en diensten kunnen verstrekken. Wij zullen het duidelijk maken indien en wanneer deze situatie zich voordoet, en wat de gevolgen zullen zijn voor de gebruiker van de website wanneer hij deze informatie niet verstrekt.
Hoe wij informatie van gebruikers van de website en sociale media gebruiken
Wij gebruiken de persoonsgegevens die wij verzamelen over onze gebruikers van onze website en individuen die Franklin Templeton webpagina's op sociale mediasites bezoeken voor de volgende doeleinden:
Zie hieronder voor de informatie die wij verzamelen via cookies en andere trackingtechnologieën.
Wij rechtvaardigen onze verwerking op basis van de volgende wettelijke grondslagen:
Wij hebben bepaald dat onze rechtmatige belangen het volgende omvatten:
Indien een gebruiker van de website of een individu dat onze webpagina's op sociale mediasites bezoekt bijkomende informatie vereist over onze rechtmatige belangen die van toepassing zijn op hun persoonsgegevens, dan kunnen zij contact opnemen met de Data Protection Officer.
Informatie uit peilingen: Wij kunnen gebruikers af en toe vragen om deel te nemen aan een korte peiling om ons te helpen de juiste beslissingen te nemen om onze website te verbeteren. Informatie die gebruikers ons verstrekken als antwoord op dergelijke peilingen zal niet met hen worden geïdentificeerd, tenzij zij hun toestemming daarvoor geven.
Ontvangers van informatie van gebruikers van de website en sociale media
Wij kunnen persoonsgegevens van gebruikers van de website en sociale media als volgt bekendmaken:
Externe Koppelingen
Onze Website kan koppelingen bevatten naar online websites of inhoud van derden waarover wij geen controle hebben. Raadpleeg a.u.b. het privacybeleid van deze externe sites om erachter te komen welke privacypraktijken zij hanteren en om meer informatie te krijgen over eventuele keuzes die deze bedrijven u bieden in verband met uw persoonlijke informatie.
Een cookie is een klein tekstbestand met een unieke identificatiecode dat bij uw bezoek aan een online site door een webserver wordt verzonden naar de browser op uw computer, uw mobiele telefoon of een ander toestel met een internetverbinding. Cookies en gelijkaardige technologieën worden vaak gebruikt opdat websites efficiënt kunnen werken en informatie kunnen verzamelen over uw online voorkeuren. Om de zaken eenvoudig te houden, verwijzen we naar al deze technologieën als "cookies".
Sommige pagina's van Onze Website kunnen elektronische afbeeldingen bevatten, ook wel web beacons genoemd (ook bekend als clear gifs, tags of pixeltags), waarmee wij kunnen tellen hoeveel gebruikers onze pagina's hebben bezocht. Web beacons verzamelen slechts een beperkte hoeveelheid informatie: een cookienummer, tijdstip en datum waarop een pagina is geraadpleegd en een beschrijving van de pagina die het web beacon bevat. Ook bevatten onze pagina's mogelijk web beacons van externe reclamemakers. Deze beacons bevatten geen informatie die u direct kan identificeren.
Hoe gebruiken wij cookies?
Wij gebruiken cookies en andere traceringstechnologieën om inhoud en reclame aan te passen, om socialmediafuncties aan te bieden en om na te gaan hoe onze bezoekers op Onze Website navigeren. Wij gebruiken deze informatie om beslissingen te nemen over manieren waarop wij onze aangeboden diensten kunnen verbeteren.
Wij kunnen een beroep doen op externe tracking- en advertentieleveranciers zoals degene die hieronder worden vermeld, om voor onze rekening uw gebruik van onze website via het gebruik van cookies op te volgen en te analyseren. Die derden verzamelen, en delen met ons, gebruiksinformatie over bezoeken op Onze Website, en door deze informatie soms in verband te brengen met andere informatie (bijv. uw IP-adres), kan de doeltreffendheid van onze advertenties worden gemeten en onderzocht en kan het gebruik van pagina's worden opgevolgd. Hierdoor kunnen wij onze aanbevelingen en advertenties doelgerichter opzetten, en het gebruik van onze aanbevelingen en advertenties opvolgen.
Cookies en type cookies die wij gebruiken
Meer informatie over cookies en de soorten cookies die we op onze websites gebruiken, kunt u vinden in het cookie-register op: www.franklintempletonglobal.com/privacy/cookie-register..
Neem contact op met onze Data Protection Officer op het adres waarnaar wordt verwezen in Bijlage 1 van deze kennisgeving als u een papieren versie van dit register wilt ontvangen of als u specifieke vragen hebt over de cookies die op onze website worden gebruikt.
Meer informatie over cookies, gedragsgericht adverteren en online privacy vindt u op www.allaboutcookies.org of www.youronlinechoices.com
Cookies in- en uitschakelen
Onder Voorkeursinstellingen voor cookies ("Cookie Preference centre") kunt u ervoor kiezen om cookies in of uit te schakelen. U kunt selecteren welke cookie-categorieën u wenst toe te staan
Franklin Templeton en al zijn groepsvennootschappen zullen toegang hebben tot informatie over individuen die ressorteert onder deze Kennisgeving. Enkel de bevoegde verantwoordelijken voor gegevensverwerking zullen echter toegang hebben tot relevante gegevens van beleggers. De Franklin Templeton Funds en hun beheersmaatschappijen fungeren als gezamenlijke verwerkers.
Hieronder worden de groepsvennootschappen en fondsen genoemd die er het meest mee bij betrokken zijn. Voor een volledige lijst verwijzen we naar de volgende website: franklintempletonglobal.com/privacy/fund-entities
Hoe kunt u met ons contact opnemen?
Indien een individu zijn individuele rechten wenst uit te oefenen, of vragen wenst te stellen, bezorgdheden uiten of klachten indienen met betrekking tot deze Kennisgeving of omtrent onze privacypraktijken, dan kan hij met ons contact opnemen via het juiste adres voor zijn land, dat hieronder wordt vermeld. Het individu dient de envelop als volgt op te stellen: "FAO Data Protection Officer".
Het is ook mogelijk om rechtstreeks contact op te nemen met onze Data Protection Officer, via: Franklin Templeton International Services S.à r.l. 8A, rue Albert Borschette L-1246 Luxemburg, Groothertogdom Luxemburg E-mailadres: DataProtectionOfficer@franklintempleton.com
Vennootschappen Franklin Templeton Groep
BELGIË: DUITSLAND: FRANKRIJK: HONGARIJE: IERLAND: ITALIË: LUXEMBURG: NEDERLAND: |
OOSTENRIJK: POLEN: ROEMENIË: SLOWAKIJE: SPANJE: VERENIGD KONINKRIJK: VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA: |
REKENINGHOUDERS & BELEGGERS | ZAKELIJKE CONTACTEN & POTENTIËLE KLANTEN | EXTERNE DIRECTEUREN | GEBRUIKERS VAN DE WEBSITE EN SOCIALE MEDIA |
---|---|---|---|
|
|
|
|
Aanbieders van bankapplicaties - Derden die technische diensten verstrekken voor het verwerken van transacties door beleggers of die verband houden met de administratie van hun beleggingen, specifiek voor banksystemen. Aanbieders van Cloud-diensten - Derden die technische diensten verstrekken voor het verwerken van transacties die worden aangevraagd door beleggers of die verband houden met de administratie van hun beleggingen, speciefiek IT-systemen. Dit omvat tevens Cloud-oplossingen, zoals vertaaldiensten en trainingsoplossingen. Aanbieders van Event Management - Externe partijen die namens FT werken voor het plannen, organiseren en faciliteren van evenementen. Aanbieders van financiële diensten - Derden die rekeninghouders en beleggers hebben geïntroduceerd bij FT. Deze aanbieders van diensten leveren bank-, trust- en bewaringsproducten en diensten met het oog op de verwerking van de gegevens, met inbegrip van toegang tot ons portaal. Aanbieders van printdiensten - Derden die technische diensten verstrekken voor het verwerken van transacties die worden aangevraagd door beleggers of die verband houden met de administratie van hun beleggingen, specifiek voor printdiensten. Aanbieders van rekeningverwerkingssystemen - Derden die werken voor FT om databanken met zakelijke contacten en systemen die rekeninginformatie verwerken, te bedienen of bij te houden, zoals systemen van leveranciers die Onze Website ondersteunen. Beheerders - Derden die namens FT of voor de rekeninghouder, belegger of institutionele klant werken om rekeningen te onderhouden of bij te werken. Aanbieders van salarisadministratiesystemen - Derden die namens FT diensten verstrekken ten gunste van externe bestuurders. Aanbieders van social media - Sociale media-aanbieders die webpagina's van Franklin Templeton ondersteunen, zoals Twitter en LinkedIn. Bankplatforms - Derden die namens FT of voor de rekeninghouder, belegger of institutionele klant werken en administratie-, overboekings- of vermogensbeheerdiensten bieden. Belastingautoriteiten - Bevoegde derden-instanties indien dat vereist of gevraagd wordt door de wet of wanneer wij dit noodzakelijk achten. Beheerders van databanken met zakelijke contacten - Derden die werken voor FT om databanken met zakelijke contacten en systemen die rekeninginformatie verwerken, te bedienen of bij te houden, zoals systemen van leveranciers die de website van FT ondersteunen. Beleggingsbeheerders - Derden die namens FT of voor de rekeninghouder of belegger werken om rekeningen te bedienen of te onderhouden. Bewaarders - Derden die namens FT of voor de rekeninghouder, belegger of institutionele klant werken om rekeningen te onderhouden of bij te werken. |
Handelsplatforms - Derden die namens FT of voor de rekeninghouder, belegger of institutionele klant werken om rekeningen te onderhouden of bij te werken. Leveranciers van documentarchiverings, -opslag en -vernietigingssystemen - Derden die namens FT werken om documentarchiverings- en documentopslagdiensten aan te bieden. Leveranciers van handelsberichtsystemen - Derden die systemen exploiteren die van belang zijn voor het uitvoeren van transacties voor rekeninghouders, beleggers of institutionele klanten. Leveranciers van IT-diensten - Derden die technische diensten verstrekken voor het verwerken van transacties die worden aangevraagd door beleggers of die verband houden met de administratie van hun beleggingen, specifiek voor IT-systemen. Makelaars - Derden die namens FT of voor de rekeninghouder, belegger of institutionele klant werken om rekeningen te onderhouden of bij te werken. Partijen die een rekeninghouder of belegger vertegenwoordigen - Derden die een rekeninghouder of belegger vertegenwoordigen, bijvoorbeeld als antwoord op een gerechtelijk proces. Professionele adviseurs, bijv. auditors en advocaten - Derden die diensten verstrekken aan vennootschappen binnen de Franklin Templeton groep, zoals haar professionele adviseurs (bijv. auditors en advocaten).Rechtbanken - Bevoegde derden-instanties indien dat vereist of gevraagd wordt door de wet of wanneer wij dit noodzakelijk achten. Toezichthouders - Bevoegde derden-instanties indien dat vereist of gevraagd wordt door de wet of wanneer wij dit noodzakelijk achten. Transferagenten - Derden die namens FT of voor de rekeninghouder, belegger of institutionele klant werken om rekeningen te onderhouden of bij te houden. Veiligheids- of politieautoriteiten - Bevoegde derden-instanties indien dat vereist of gevraagd wordt door de wet of wanneer wij dit noodzakelijk achten. Vermogensbeheerdiensten - Derden die namens FT of voor de rekeninghouder, belegger of institutionele klant werken en administratie-, overboekings- of vermogensbeheerdiensten bieden. |